Uczniowie kl. 8b podczas lekcji języka polskiego oswoili jedną z poważniejszych lektur, epopeję „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – w nieszablonowy sposób, a mianowicie za pomocą loperello. Szkicowali, malowali, wycinali, kleili… Ile osób, tyle pomysłów na przedstawienie dworku w Soplicowie, walki o zamek, polowania na niedźwiedzia, Telimeny w Świątyni Dumania, starań o względy Zosi czy ostatniego zajazdu na Litwie, charakterystyki bohaterów, tradycji i zwyczajów a także barwnej prezentacji bohaterów „Pana Tadeusza”.Tworzenie leporello rozwijało ich kreatywność, rozbudzało wyobraźnię, uczyło samodzielnego wyszukiwania informacji i ich porządkowania, przetwarzania. Efekty ich twórczych poczynań utrwalone zostały w harmonijkowych , papierowych zestawach lekturowych, które na pewno będą powtórką przed czekającym ich egzaminem w maju.
Opracowała:Magdalena Rumak-Markowska